tisdag 2 oktober 2012


Back In The Days 1967 Vol.1
Mina vänner, jag känner nu att det är dags för en liten musikalisk tripp genom åren och jag tänkte börja med året då jag själv efter lite övervägande valde att titta fram under solen.


Det var:
Året då Sovjetunionen, USA och Storbritannien slöt avtal om världsrymdens fredliga utnyttjande.
Året då Elvis Presley och Priscilla Beaulieu gifte sig i Las Vegas.
Året då Kaknästornet i Stockholm med sina 155 meter invigdes.
Året då sexdagarskriget mellan Israel och Egypten rasade.
Året då Disneyfilmen Djungelboken hade världspremiär.
Året då det första spadtaget för Ölandsbron togs.
Året då Sverige gick över till högertrafik.



Jag pratar givetvis om 1967 och mycket av den musik som släpptes det året. Med de begränsningar som Spotify har så blir det en del bortfall. Detta var ju året då The Beatles släppte sitt legendariska album Sgt. Pepper's Lonely Hearts Club Band för att nämna något som missas här. Men på det stora hela så blir det dock en fin blandning med bra musik.

Jag har valt att göra listan på 100 låtar i etapper om 10 i varje som ett litet album. Jag välkomnar er till denna lilla genomgång från året jag föddes. Känn er välkomna att lyssna…både ni som är födda efter 1967, och ni som liksom jag åkte på vänster sida hem från BB.

Här kommer så den första delen i den långa resan som skall ta oss genom åren till nutid.


Back In The Days - 1967 Vol.1 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar