fredag 5 oktober 2012

Hipp Hipp Hurra…

…Säger jag idag och riktar detta till min kära brorsdotter som idag fyller år. Det skiljer inte så värst många år på oss (man ska ju inte tala om en kvinnas ålder) men så mycket kan vi säga att jag var farbror som väldigt ung. Jag tyckte det lät konstigt att vid min späda ålder kallas farbror, för en sådan var ju någon som var väldigt gammal och det kände jag ju mig inte då. Även nu när jag verkligen är farbror på alla vis känner jag mig inte så värst gammal.

Min kära brorsdotter och jag har som sagt kamperat ihop sedan en lång tid tillbaks, tyvärr så träffas vi mindre nu när vi blivit äldre.

Trots att det går lång tid mellan varven så är det alltid lika kul att träffa dig Jessica, det känns mer som du vore min syster än min brorsdotter och vi har väldigt lätt att finna varandra i våra sinnen snabbt.

Musik har vi lyssnat en hel del på tillsammans, och jag minns särskilt en låt som fick dig på gott humör om du var lite trumpen ibland….den spelar jag till dig här på din dag!

                                                      

1 kommentar:

  1. Tack! Jag håller bara med i allt du säger. Du är mer som min bror än farbror och vi är nog lika i mångt och mycket :) Låten var ju bara klockren. Jag minns det som igår när jag surade i trappen och du vred på New York Groove på högsta volym för att sen sänka ju högre upp jag kom :)

    Tack så mycket för denna fina present!
    Vi måste bara ses snart!
    Många kramar

    SvaraRadera