torsdag 18 oktober 2012

Jag ska inte bli särskilt långrandig denna afton utan låta musiken tala till er istället, för jag ska nämligen på konsert i Kinna konserthus tillsammans med min gode vän Olle Nilsson. Vi ska få avnjuta en konsert med Joel Alme vilket ska bli riktigt kul. Honom har man sjungit allsång till många gånger med härliga rysningar utmed ryggraden...Joel Alme – Snart Skiner Poseidon. Nu är det kanske inte just denna låten som gäller ikväll...kolla gärna in Joels nya platta här om ni har lust...Joel Alme – A Tender Trap

Back In The Days - 1968 Vol.6

Som sagt detta år möttes ju Led Zeppelin första gången som band...under namnet The New Yardbirds.

Här är några till som bildades detta år:


Black Sabbath som bandet Earth
Deep Purple
Free
Judas Priest
John Lennon & The Plastic Ono Band
Nazareth
Rush
Yes

...för att nämna några få. Nu sticker jag bort till konserthuset mina vänner, ni får hålla tillgodo med denna så länge: Back In The Days - 1968 Vol.6





2 kommentarer:

  1. Trevligt att träffa dig, musik är härligt och skall allra helst upplevas live!! /Pia

    SvaraRadera
  2. Detsamma Pia, mycket fin konsert och trevlig kväll. Det gör vi om!
    /Tomas

    SvaraRadera