onsdag 3 oktober 2012


Lite fotbollssnack får man kosta på sig så här en Champions League kväll som denna. När jag nöjt konstaterar att mitt kära Arsenal tar 3 stabila och fina poäng. Det känns i år som klubben blivit mer av ett jämnt lag där alla jobbar för alla. Det finns en tydligare spelplan tycker jag och en kille som Jenkinson ute på högerbacken imponerar stort, det blir inte lätt för Sagna att ta tillbaks sin plats. 

Två stora förluster i form av Van Persie och Song fick mig att rynka en hel del på ögonbrynen i början av säsongen, men någonstans i dessa förluster ser jag som sagt ett kollektiv växa fram. Det känns stabilare än på länge må jag säga, är det Bould effekten som har hänt med den definsiva delen...ja kanske det. Steve Bould var en klippa som spelare och har fått mycket beröm för sitt arbete med ungdomarna också. Kanske är det Wengers arvtagare vi ser?

Den som lever får se, säsongen är lång och mycket vatten skall flyta under broarna innan vi har ett facit i vår.

Go Gunners!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar