onsdag 6 februari 2013


Nejdå kära läsare, jag har inte lagt av med vår resa genom 1970. Det har bara varit en hel del annat att pyssla med ...inom musiken också vill jag lova. 2013 har ju börjat formas nu och en hel del fina släpp har fått se dagens ljus.

Sedan håller jag och min älskade fästmö Maria på att förbereda en rejäl musikfrågesport som vi tänkte försöka genomföra någon gång under hösten med en heldag i musikens tecken, det kräver dock en del arbete så jag återkommer i ärendet.

Lägg därtill "Mothership Connection 5" som landar 21:e september, där förberedelserna också är i gång, samt en massa andra lösa planer som ni får ta del av senare. Men nog ordat om detta, det var ju 1970 vi skulle tala om ...nå vad hände vidare detta år ...jo bland annat så:

Uppträdde Led Zeppelin i Köpenhamn under pseudonymen "The Nobs" för att undvika att eventuellt bli stämda av grevinnan Eva von Zeppelin, ättling till luftskeppsdesignern Ferdinand von Zeppelin.

Gifte sig David Bowie med modellen Angela Barnett.

Så gick Paul McCartney ut i media och annonserade att The Beatles skulle upplösas.

Uppträdde Johnny Cash i Vita Huset efter en inbjudan av Richard Nixon.

Släppte Paul McCartney sin första soloskiva "McCartney".

Släppte The Beatles sitt sista album "Let It Be".

Lämnade Randy Bachman The Guess Who för att bilda Bachman Turner Overdrive.



Nu tänkte jag ta och sätta mig i soffan för att heja fram di svenske mot till stordåd mot Argentina ...efter det passar det med lite musik från 1970.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar