onsdag 23 januari 2013

Jag har länge gått omkring och värkt på detta ...men nu är det verkligen på tiden. MER FUNK ÅT FOLKET! Jag har genom åren samlat på mig oändligt mycket svängigt material och nu känner jag att det är dags att fler människor får ta del av det som får mig att dels röra mig fullständigt ohämmat, dels det som får mig att le inombords ...ja många gånger också gapskratta , men även begrunda de allvarsamma partier som ibland dyker upp dessa i dessa genrer ...även om de är mer sällsynta.

Jag tänker ge er stuvning på stuvning innehållandes 20 svängiga nummer varje gång. Mestadels hämtat ur Funkmusiken, men även innehållandes dess nära släktingar såsom jazz, soul, ska och reggae för att nämna några. Helt enkelt musik med ett speciellt sväng. Det blir en salig blandning av nytt, gammalt, udda prylar, rarieter och mer kända nummer. Med två gemensamma nämnare, det svänger och Fogass älskar det!

Vad kan passa bättre än att börja just denna dag, då vi har det första mötet i formandet av höstens happening "The Mothership Connection 5" ...eller FFF om man så vill Funk-fest-fem!

Häng nu med på en resa i tid och rum bland det svängigaste material världen skådat, vi inleder med ett i funkens värld "magnum opus" i form av Sir Nose d'Void Of Funk.

Come and get it ...syndrome ...tweedle-dee-dee-dum ...humdrum ...don't succumb.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar